Koule

 

Rotační kužel

Rotační kužel.pdf (509848)

Lineární funkce

Podobnost

Podobnost_-_vety_o_podobnosti_trojuhelniku.ppt (467456)

27. M9 - Podobnost trojúhelníků.pdf (733335)

Stránky, na kterých si můžete procvičovat příklady na přijímačky:

https://old.zsdobrichovice.cz/ukoly/matika/zkousky/zkousky.php?go=blank

Soustava dvou rovnic o dvou neznámých

11.11.2014

Úkol pro nemocné a ty, co si chtějí svou práci opravit: 

Shodná zobrazení - úkol.docx (15469)

V kartézské soustavě souřadnic na milimetrovém papíře sestrojíme obrazy jednoduchých rovinných útvarů ve všech shodných zobrazeních. Pro kontrolu přesnosti rýsování vždy zapíšeme souřadnice bodů nových obrazů

Seznámili jsme se s dalšímí shodnými zobrazení - posunutí a otáčení

Zopakovali jsme shodná zobrazení - osovou a střdovou souměrnost

23.10.2014 jsme začli upravovat složené lomené výrazy

lomene_vyrazy_slozene.pps (489984)

30.10.2014 bude test na násobení a dělení lomených výrazů

20.10.2014

Násobení a dělení lomených výrazů
 
 
 
16.10.2014 bude test na sčítání lomených výrazů !!!!

Sčítání lomených výrazů

Krácení a rozšiřování lomených výrazů

8.10.2014  Test - určování podmínek řešitelnosti lomených výrazů  !!!!

Milí žáci!

Zahájili jsme nový školní rok 2014/2015. Během září jsme zopakovali počítání s mocninami a úpravy algebraických výrazů. Připravili jsme se na úpravy lomených výrazů. Nejdříve se naučíme určovat podmínky řešitelnosti lomených výrazů

24.9.2014  
 
 
 
školní rok 2013/2014

Od 20.5.2014 budeme sestrojovat trojúhelníky, čtyřúhelníky a řešit polohové úlohy. Jednodušší úlohy jsme řešili již v 8. třídě. Nejdříve jsme se seznámili s množinami bodů a středů kružnic určitých vlastností. Těch jsme pak využili při řešení úloh. Pro jejich oživení: 

23.5.2014    Písemná práce - funkce.
 

Od 13.5.2014 budeme řešit praktické příklady s využitím funkcí

 
 

V kapitole  "Funkce" jsme si prohloubili znalosti o lineárních funkcích - určíme definiční obor i obor hodnot. Sestavíme  tabulku funkce, sestrojíme graf. Poznáme, jestli je funkce rostoucí, klesající nebo konstantní. Určíme průsečík grafu funkce s osou x  i s osou y.

Z dalších funkcí, které jsme poznali jsme se nejvíc zabývali funkcí kvadratickou: sestavili jsme tabulku a graf kvadratické funkce:    y = x

Připomněli jsme si graf nepřímé úměrnosti - lomené funkce  y = 1/x

Sestrojili jsme také graf absolutní hodnoty: y = lxl

 
 

Od 31.3.2014 opakujeme příklady k přijímacím zkouškám na střední školy. 

 

Příklady - (celé testy) si zájemci mohou půjčovat individálně v kabinetu.

 

Matematika 9. třída

Dú na 31.3. 2014 uč. str.12/ př. 2 sestrojit graf dané funkce dle tabulky a  obr. B.  Nosit milimetrový papír !!!!

Pro velkou absenci bude test na povrchy a objemy těles přesunut na další týden. Od 31.3.2014.
 

Dú na 26. 3. 2014 uč. str. 11/ 7,8 

24.3.2014 jsme se opět vrátili k funkcím. Z 8. třídy známe lineární funkci i funkci lomenou. Zopakujeme si způsoby zadání funkce, definiční obor i obor hodnot.  Seznámíme se s vlastnostmi lineární funkce. Opět budeme sestrojovat grafy funkcí.

přehled tohoto učiva:
 
 
Ukončili jsme kapitolu Povrchy a objemy těles. V týdnu od 24.3.2014 si napíšeme souhrnný test.
 

14.3.2014  

Dnes jsme počítali příklady na objem a povrch rotačního kužele. Určovali jsme i tělesovou výšku, stranu nebo poloměr kužele. Při těchto výpočtech jsme si neznámou nejdříve vyjádřili ze vzorce. Seznámili jsme se s komolým rotačním kuželem.

Domácí úkol na 17.3.2014   Opakovat vzorce všch nám známých těles ( krychle, kvádr, hranol, válec, jehlan, kužel)
                                        Doma změřit a zapsat průměry obou podstav a výšku největšího květináče tvaru komolého kužele pro výpočet jeho  objemu.
 
Probíraná látka 11.3.2013   
 
 
úkol na 14.3.2014 ... sestroj do sešitu síť komolého jehlanu viz učebnice str.45
 
 
Probíraná látka 7.3.2014

 Jehlan -objem, povrch B.doc (465920)       

 Konstrukce jehlanu a jeho sítě B.doc (606208)

úkol na 10.3.2014   př. 3 str. 48, učebnice Matematika 9 II. díl

 
 

 

Úkol na 3.3.201

V koupelně o délce 3 m a šířce 2 m je umístěna rohová vana, jejíž půdo­rys má tvar čtvrtiny kruhu o poloměru 1,2 m. Kolik celých m2 dlažby je třeba koupit na vydláždění podlahy koupelny?             

 

Řešení:    5m2

 

      Vypočítejte obvod a obsah vyznačených obrazců na obr. a) a na obr. b), je-li délka strany čtverce v obou případech 6 cm.

     

Řešení :   a) O = 18,84 cm, S = 7,74 cm2,  b) O = 37,84 cm, S = 20,52 cm2