Matematika 8. třída

9.6.2014 Písemná práce - konstrukce trojúhelníku nebo čtyřúhelníku pomocí množin bodů daných vlastností. 
Zadaný příklad bude obsahovat: Náčrt-rozbor, postup, konstrukci, závěr popř. ověření(zkoušku)
Důležité hodntící kritérium bude i celková úprava a přesnost rýsování.
 
22.5.2014
Dříve, než se pustíme do konstrukčních úloh seznámíme se s množinami bodů a středů kružnic, které mají určité vlastnosti. S těmito poznatky pak budeme sestrojovat trojúhelníky, čtyřúhelníky a řešit polohové konstrukce.
 
9.5.2014
Další kapitolou jsou Lineární funkce. Seznámili jsme se s definicí funkce a navázali jsme na naše zkušenosti s přímou úměrností. Naučíme se sestavovat rovnici lineární funkce, zapisovat funkci pomocí tabulky, sestrojovat graf linární funkce. Rozeznáme funkci rostoucí, klesající a konstantní a najdme průsečíky grafu lineární funkce s osou x a s osou y.
 
teorie- lineární funkce: 
 
17.4. 2014  - úlohy o phybu a  o společné práci - příklady na opakování
 
 
 
 
 
 
 
 
 
od 11.4.2014 řešíme slovní úlohy o společné práci:
Dú na 14.4.2014 uč. str.65/ 1
 
 
 
od 4.4.2014 řešíme slovní úlohy o pohybu :
 
Dú na 8.4.,2014 uč. str. 61/ 5
Dú  na 7.4. 2014 uč. str. 61/ 6
 
 
 
 
 
Dú na 31.3.2014 uč. str. 54/ 5 d,g
 
27.3.2017 jsme řešili rovnice s neznámou ve jmenovateli. 
 
 

od 18.3.2014  opět řešíme lineární rovnice. Nejdříve jen zopakujeme jednoduché lineární rovnice a budeme pokračovat v řešení složitějších lineárních rovnic. V nich využijeme vše, co jsme se naučili v předchozích hodinách, kdy jsme upravovali algebraické výrazy. Potom přejdeme k řešení rovnic s neznámou ve jmenovateli. Naučíme se vyjadřovat neznámou z různých matematických a fyzikálních vzorců. Pomocí rovnic pak budeme řešit slovní úlohy. A dojde i na úlohy o pohybu a úlohy o společné práci.

Dú na 26. 3. 2014:  uč. str. 50/ 2 B c,  51/ 4a

rovnice na procvičování 

https://zs.ujezdubrna.info/testy/mat/Rovnice5/Rovnice5.html

https://zs.ujezdubrna.info/testy/mat/Rovnice6/Rovnice6.html

 
 
 
14.3.2014  Ukončili jsme kapitolu výrazy. Příklady, ve kterých jsou použity všechny početní operace se vyskytují v domácí úloze. Nezapomeň, že přednost má mocnina, pak násobení a naposled sčítáme...  Domácí úkol na 17.3.2014  uč. str.69/ př. 10 a,b,c,   př. 11 a,b,c,
 
Přehledné opakování probraného učiva i odkazy na příklady a testy pro procvičování: 
 ( odkazy otevřeš : ctrl + kliknutí )
 
13.3.2014   Dnes jsme dělili mnohočleny jednočlenem . Domácí úkol na 14.3.2014  uč. str. 39 / př. 2
 
 

Připravujeme se na počítání s lomenými výrazy. Musíme perfektně umět rozkládat na součin jednak vytýkáním a jednak podle vzorců.

Někdy je potřeba vytknout ve výrazu celou závorku a někdy je nutné před ní umístit znaménku "mínus" a v závorce otočit všechna znaménka.

Vzorce " a plus (nebo mínus) b , to celé na druhou = a na druhou plus (nebo mínus) dvakrát a krát b plus b na druhou" a vzorec "a na druhou mínus b na druhou = ( a plus b ) krát (a mínus b) " musíme umět zpaměti a na obě strany.

15_Rozklad-mnohočlenů-na-součin-vytýkání.pptx (152888)

M8_mnohočleny- rozklad na součin vytýkáním (1).pdf (57451)

M8_mnohočleny- rozklad na součin vytýkáním-řešení.pdf (59598)